Is Artificial Intelligence (AI) Technology Disadvantageous or Beneficial for Consumers?
Main Article Content
Abstract
Artificial intelligence (AI) can help find solutions to many of society’s problems. This can only be achieved if the technology is of high quality, and developed and used in ways that earns peoples’ trust. Therefore, an EU strategic framework based on EU values will give citizens the confidence to accept AI-based solutions, while encouraging businesses to develop and deploy them.
A new Regulation on a European Approach for Artificial Intelligence and the update of the Coordinated Plan on AI will guarantee the safety and fundamental rights of people and businesses, while strengthening investment and innovation across EU countries. This article looks at whether its adoption will be beneficial to consumers.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas, que permite a terceros compartir reconociendo adecuadamente la auoria del texto, no utilizar el material con fines comerciales, y si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
References
CARRIÇO, G.: «The EU and artificial intelligence: A human-centred perspective» Vol. 17 nº 1, European View, 2018, 29-36.
ESCAJEDO SAN EPIFANIO, L.: «El control biométrico de los ciudadanos: una nueva amenaza para los derechos fundamentales» en Constitucionalismo crítico - Liber amicorum Carlos de Cabo Martín, Tirant lo Blanch, 2015, 511-540.
«Tecnologías biométricas, identidad y derechos fundamentales», Editorial Aranzadi, 2017, 187 págs.
MAYORAL, A.: «Sobre la ‘fiabilidad’ de la Inteligencia Artificial» nº 41, BoDiAlCo, 2021, 7-16.
ROUHIAINEN, L.: «Inteligencia artificial - 101 cosas que debes saber hoy sobre nuestro futuro», Alienta Editorial, 2018, 352 págs.
SARTOR, G.: «Artificial Intelligence: Challenges for EU Citizens and Consumers». European Parliament», 2019, 9 págs, disponible en: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2019/631043/IPOL_BRI(2019)631043_EN.pdf