Type size. When nobody knows how much 2.5 mm is

Main Article Content

JOSÉ SANCHO BERGUA
JAVIER NIETO SÁNCHEZ

Abstract

The legal reform introduced by Law 4/2022 related to the font size of contracts with consumers, linked with principles such as legibility and nullity, requires determining what should be understood by "font size", that is not defined in spanish law, with the uncertainty that this entails for all that take part in economic and legal activity. The authors carry out an analysis of measurement and regulation criteria that can be found in comparative law.

Article Details

How to Cite
SANCHO BERGUA, J., & NIETO SÁNCHEZ, J. . (2022). Type size. When nobody knows how much 2.5 mm is. Revista CESCO De Derecho De Consumo, (42), 1–18. https://doi.org/10.18239/RCDC_2022.42.3063
Section
ESTUDIOS, CONSULTAS, NOVEDADES NORMATIVAS Y JURISPRUDENCIA
Author Biographies

JOSÉ SANCHO BERGUA

Abogado

JAVIER NIETO SÁNCHEZ

Abogado

References

RODRÍGUEZ-CANO, R. B.; LATA, N. A. Comentario del Texto Refundido de la Ley general para la Defensa de los consumidores y usuarios y otras leyes complementarias (real Decreto Legislativo 1/2007). Aranzadi. Pamplona. 2009.

LABORDA I GIL, X., “Buenas prácticas textuales e interpretabilidad de la letra pequeña”, Pragmalinguistica, núm. 20, 2012, págs. 183-199.

CEJUDO PINILLOS, M., “Tamaños de letra en los periódicos españoles”, Integración: Revista digital sobre discapacidad visual, núm. 38, 2002, págs. 19-24.

MIRANDA ANGUITA, A., “El principio de la integración publicitaria del contrato y la letra pequeña de la publicidad” La Ley , núm. 83, 2021.

CAMPOS MICIN, S. “Sobre el modelo de apreciación de abusividad en la ley Nº 19.496, con especial referencia a su artículo 16 letra G). Bases para una diferenciación entre el control de contenido y el de sorpresividad” Revista Chilena de derecho, Vol. 47, núm.3, 2020, Págs. 785-808.