From case study to compositive typology. «Quatros» (Tonos and Villancios) of the second half of the 17th century in Valencia
Main Article Content
Abstract
This article offers the transcription and critical musical edition of four polyphonic works for four voices, which could be considered as representative of the habitual composing forms in the second half of the 17th century in Valencia (and, perhaps, in a broader sense, throughout the Hispanic sphere). The aforementioned pieces are described, analyzed and studied, all written down in Spanish language and notated by relevant composers of the so-called Golden Age of Spanish arts and literature (Vicente García, Gracián Babán, Gaspar Úbeda and fray Manuel Correa). This paper tries to find possible connections between the selected works, aiming to form, if possible, concrete typologies around the villancico and the tone.
Article Details
Los autores de los artículos mantienen el copyright, no recibirán ninguna contraprestación económica por el trabajo y el mismo siempre será reconocido como exclusivamente suyo. La revista se compromete a proteger la integridad y originalidad del artículo, así como los derechos de autor que correspondan. Los autores son los únicos responsables del material, textos e imágenes que utilizan en sus respectivos trabajos, debiendo respetar siempre los derechos de autor de terceras personas, por lo que la revista no se hace responsable de lo contenido en este tema respecto al trabajo de los autores.