Listening in John Cage's 4 ´´ 33´ ´´ ; listening and imagination in Julio Estrada's Solo for the self and Imaginary
Main Article Content
Abstract
I present John Cage and Julio Estrada´ s some general information: about their biography, education, theoretical or philosophical influences or propositions, creations, etc., later I talk about 4 ´´ 33´ ´´ (Cage, 1952), Solo for the self (Estrada, 1972a) and Imaginary (1972b). The first and second creations pay attention to listening to the environment (including our bodies), the second and third to imagination and its listening. I include comparisons, my experience with the three pieces and how I think they could be experienced collectively. Also, I talk briefly about listening, imagination, in other authors´ some pieces.
Article Details
Los autores de los artículos mantienen el copyright, no recibirán ninguna contraprestación económica por el trabajo y el mismo siempre será reconocido como exclusivamente suyo. La revista se compromete a proteger la integridad y originalidad del artículo, así como los derechos de autor que correspondan. Los autores son los únicos responsables del material, textos e imágenes que utilizan en sus respectivos trabajos, debiendo respetar siempre los derechos de autor de terceras personas, por lo que la revista no se hace responsable de lo contenido en este tema respecto al trabajo de los autores.