La praxis del contrabajo en los Conservatorios Elementales y Profesionales en España
Main Article Content
Abstract
The present study aims to assess the methodology used around this instrument in the Elementary and Professional Conservatories of the country.
The information was collected through a questionnaire in which 47 teachers from 43 conservatories from all the autonomous communities participated except for Melilla, a community in which there is no teacher for this speciality.
The results show the heterogeneity of the methodology used by the teachers, who adapt the programming to their local circumstances and the students they have. Likewise, it highlights the concern of the teachers to give more visibility to the largest instrument of the string family, since in many cases they do not have the necessary material to impart this discipline.
Key Words: double bass, professional conservatory, elementary conservatory, methodology, praxis
Article Details
Los autores de los artículos mantienen el copyright, no recibirán ninguna contraprestación económica por el trabajo y el mismo siempre será reconocido como exclusivamente suyo. La revista se compromete a proteger la integridad y originalidad del artículo, así como los derechos de autor que correspondan. Los autores son los únicos responsables del material, textos e imágenes que utilizan en sus respectivos trabajos, debiendo respetar siempre los derechos de autor de terceras personas, por lo que la revista no se hace responsable de lo contenido en este tema respecto al trabajo de los autores.