Interdisciplinary coordination and Problem-Based Learning: evidence from Higher Education
Main Article Content
Abstract
A key aspect of the European Higher Education Area is the need to educate students using a multidisciplinary approach. The undergraduates should also acquire the competences that will be essential in their future profession. The interdisciplinary approach provides many benefits that develop into much needed lifelong learning skills that are essential to a student’s future learning.
The aim of this work is to apply interdisciplinary coordination in two subjects of a Degree, for the achievement of the competences and skills of the students. In this context, this work describes an educational constructivist innovation consisting of the interdisciplinary coordination between two subjects from the Bachelor’s Degree in Business Administration and Management: Production Management and Business Statistics, using Problem-based learning (PBL).
We ran the educational innovation project over three consecutive academic years. The results demonstrate that acquiring knowledge via interdisciplinary coordination is highly valued by the students and also allows them to acquire competences that will be essential in their future careers. It highlights the need of the policy maker to evaluate interdisciplinary curricula.
Article Details
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).