The new regulation on market unity in Law 18/2022, of September 28, on the creation and growth of companies

Main Article Content

MARÍA ZABALLOS ZURILLA

Abstract

The scope of this paper is to present and make a brief comment on the novelties in terms of market unity introduced by the recent Law 18/2022, of September 28th, on the creation and growth of companies.

Article Details

How to Cite
ZABALLOS ZURILLA, M. (2022). The new regulation on market unity in Law 18/2022, of September 28, on the creation and growth of companies. Revista CESCO De Derecho De Consumo, (43), 65–82. https://doi.org/10.18239/RCDC_2022.43.3190
Section
ESTUDIOS, CONSULTAS, NOVEDADES NORMATIVAS Y JURISPRUDENCIA
Author Biography

MARÍA ZABALLOS ZURILLA, Universidad de Castilla-La Mancha

Contratada postdoctoral Margarita Salas 

References

ÁLVAREZ SUAREZ, M; MARTÍNEZ GUERRA, M, “Los principios de la Ley de Unidad de Mercado como fuente de competencia y regulación eficiente de las actividades económicas”, Anuario de la Competencia, 2018.

LOZANO CUTANDA, B. “Ley 20/2013, de garantía de la unidad de mercado: las diez reformas clave”, Revista CESCO de Derecho de Consumo, núm. 9, 2014.

SOLA TEYSSIERE, J. “Ordenación de las actividades económicas tras las sentencias del Tribunal Constitucional sobre la Ley de Unidad de Mercado”, Revista de Estudios de la Administración Local y Autonómica, núm. 11, 2019.

TORNOS MAS, J. “La Ley 20/2013, de 9 de diciembre, de Garantía de la Unidad de Mercado. En particular, el Principio de eficacia”, REAF, núm. 19, 2014.

WEBGRAFÍA:

Client Briefing, Ley “crea y crece” de URÍA MENÉNDEZ. Disponible en: https://www.uria.com/documentos/circulares/1573/documento/12952/UM-Client-briefing.pdf?id=12952&forceDownload=true [Último acceso 09-10-2022]