Beethoven's Seventh: the second Eroica
Main Article Content
Abstract
This article focuses on the study of Ludwig van Beethoven's (1770-1827) Seventh Symphony and its stylistic similarities to Symphony No. 3, so it can be considered a second Eroic Symphony. For this reason, the circumstances that gave rise to its creation have been taken into consideration, as well as the opinions of the author's contemporaries such as Czerny and Ries or the visions of Wagner and Mahler. The author also argues that other similarities with works of a heroic nature have gone unnoticed: the Danza eroica no. 8 from the "heroic-allegoric" ballet The Creatures of Prometheus op. 43 and the variation in G minor of the "Finale" from the Eroica Symphony itself (1803). The influence of political events of the time on the origin of works such as Wellington's Victory has also been taken into account.
Article Details
Los autores de los artículos mantienen el copyright, no recibirán ninguna contraprestación económica por el trabajo y el mismo siempre será reconocido como exclusivamente suyo. La revista se compromete a proteger la integridad y originalidad del artículo, así como los derechos de autor que correspondan. Los autores son los únicos responsables del material, textos e imágenes que utilizan en sus respectivos trabajos, debiendo respetar siempre los derechos de autor de terceras personas, por lo que la revista no se hace responsable de lo contenido en este tema respecto al trabajo de los autores.
References
Brandenburg, S. (ed.) (1996). Ludwig van Beethoven. Briefwechsel. Gesamtausgabe, vol. 2. Múnich: G. Henle.
Czerny, C. (1963). Über den richtigen Vortrag der sämtlichen Beethoven'schen Klavierwerke, ed. de P. Badura-Skoda. Viena: Universal Edition.
Floros, C. (2008). Beethovens Eroica und Prometheus-Musik. Sujet-Studien, 2ª edición. Wilhelmshaven: Heinrichshofen.
Frimmel. T. (1926). Beethoven-Handbuch, vol. 2. Leipzig: Breitkopf & Härtel.
Wegeler, F. G. & Ries, F. (1906). Biographische Notizen über Ludwig van Beethoven, 2ª edición, ed. de Alfred Christlieb Lalischer. Berlín/Leipzig: Schuster & Loeffler.
Killian, G. (ed.) (1984). Gustav Mahler in den Erinnerungen von Natalie Bauer-Lechner. Hamburgo: Karl Dieter Wagner.
Kinsky, G. & Halm, H. (eds.) (1955). Das Werk Beethovens. Thematisch-bibliographisches Verzeichnis seiner sämtlichen vollendeten Kompositionen. Múnich: G. Henle.
Kunze, S. (ed.) (1987): Ludwig van Beethoven. Die Werke im Spiegel seiner Zeit. Gesammelte Konzertberichte und Rezensionen bis 1830, Laaber: Laaber Verlag.
Magnani, L. (1967). Beethovens Konversationshefte, Múnich: R. Piper.
Nottebohm, G. (1887). Zweite Beethoveniana. Nachgelassene Aufsätze. Leipzig: Peters.
Osthoff, W. (1977). Zum Vorstellungsgehalt in Beethoven 7. Symphonie. Archiv für Musikwissenschaft, 34, pp. 150-179.
Riethmüller, A., Dahlhaus, C. & Ringer, A. L. (eds.) (1994). Beethoven. Interpretationen seiner seiner Werke. Laaber: Laaber Verlag, vol. 2.
Riethmüller, A. (1994). Wellingtons Sieg Oder die Schlacht bei Vittoria op. 91, vol. 2, pp. 34-45. En A. Riethmüller; C. Dahlhaus y A. L. Ringer (eds.), Beethoven. Interpretationen seiner seiner Werke. Laaber: Laaber Verlag.
Riezler, W. (1936). Beethoven, 2ª edición. Berlín/Zúrich: Atlantis Verlag.
Schering, A. (1936). Beethoven und die Dichtung. Berlín: Junker und Dünnhaupt.
Schönewolf, K. (1953). Beethoven in der Zeitenwende, vol. 2. Halle: Mitteldeutscher Verlag.
Wagner, R. (1850). Das Kunstwerk der Zukunft. En Sämtliche Schriften und Dichtungen (1913), 6ª edición, vol. 3. Leipzig: Breitkopf & Härtel.
Wheelock Thayer, A. (1923). Ludwig van Beethoven's Leben, ed. de H. Deiters y H. Riemann, 3ª-5ª edición, vol. 3, Leipzig: Breitkopf & Härtel.
Wiener allgemeine musikalische Zeitung